هویتا - استفاده از شبکه‌های اجتماعی در ژاپن قانونمند خواهد شد

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در ژاپن قانونمند خواهد شد

دولت ژاپن قرار است تصمیمات جدیدی در مورد فعالیت های شرکت های بزرگ تکنولوژی اتخاذ کند.یکی از مقامات این کشور اعلام کرده است که مقررات جدیدی برای شرکت های بزرگ تکنولوژی مانند گوگل، اپل، فیسبوک و آمازون گرفته خواهد شد تا این شرکت ها نتوانند به کمک قدرت تجاری خود، به شرکت های کوچک آسیب بزنند.

این غول های تکنولوژی موظف شده اند تا مفاد قراردادهای تجاری خود در این کشور را اعلام و گزارشی از عملکرد خود را به دولت ژاپن تسلیم کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز، ژاپن نیز مانند بسیاری از دیگر کشورهای جهان تصمیم گرفته است تا قوانین جدیدی را برای پلتفرم های آنلاین در نظر بگیرد. این تصمیمات در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی شروع شده و اکنون به ژاپن رسیده است. از طریق وضع قوانین سخت تر عملکرد شرکت های بزرگ کنترل خواهد شد. بسیاری از فعالیت های این شرکت ها در مورد نشر اخبار دروغین و انتشار نفرت بوده است.

وزیر اقتصاد ژاپن اعلام کرده است: با وضع قوانین جدید، بسیاری از عملکرد این شرکت ها شفاف تر خواهد بود بدون اینکه خلاقیت در این شرکت ها کاهش یابد. بدین ترتیب خود این شرکت ها برای بررسی عملکردشان و اثبات منصفانه بودن تلاش خواهند کرد.

قوانین جدید تنها داده‌های غیرقانونی مربوط به اطلاعات شخصی کاربران را کنترل خواهد کرد. همچنین کمیسیونی به نام کمیسیون تجارت منصفانه برای جلوگیری از تشکیل تک قطبی تجاری تلاش میکند تا این شرکت ها درآمدهای غیرعادلانه کسب نکنند.

۱۳۹۸/۱۰/۰۲- ۱۴:۵۸